Tolerancja wspiera kreatywność
Wyobraźcie sobie takie przejście dla pieszych na przykład na Świętokrzyskiej w Warszawie. To dopiero byłby krzyk o prowokacji i ataku na „polskie rodziny”. Przesadzam? W żadnym razie. Firma CD Projekt Red, ta od słynnej gry komputerowej Wiedźmin, umieściła na profilu na Facebooku swoje logo ozdobione tęczą. I od razu się zaczęło. Część oburzonych internautów zapowiedziała nawet bojkot jej produktów.
Na tęczowe przejście dla pieszych w Warszawie jeszcze długo poczekamy. Pasy przedstawione na zdjęciach powstały w kilku dzielnicach Londynu. Nikomu nie przeszkadzają, bo i czemu miałyby przeszkadzać? Przejścia wymalowano w ramach obchodów Miesiąca Dumy LGBT.
Trzeba przyznać, że logo CD Projekt Red umieszczone na tęczowym tle prezentuje się naprawdę świetnie. Ma być wyrazem pełnej tolerancji światopoglądowej. Firma wydała oświadczenie, w którym zaznaczyła, że zwalcza wszelkie przejawy rasizmu, homofobii czy ksenofobii, a także wierzy, że tolerancja jest istotnym elementem wspierającym kreatywność i innowacje. Można? Jak najbardziej można. Oczywiście na profilu firmy od razu wywiązała się zażarta dyskusja. Wiele głosów było pozytywnych, ale niektórzy już zapowiedzieli, że w odwecie za tęczę za nic w świecie nie kupią gry Cyberpunk 2077. Jej premiera jest planowana na listopad.




